Arend, Miranda en Mitchel downunder

Palm Cove

Na een heerlijk ontbijtje gaan we op pad richting Cape Tribulation. Hier eindigd letterlijk de asfalt weg en gaat over in dirtroad. De jungle groeit hier tot in de zee.Na een prachtige rit langs het strand stoppen we bij de Daintree River om een tochtje per boot te maken. Dit is een echte krokodillen rivier en die willen we dus ook zien. Om 11:00 uur mogen we aan boord en zullen een tocht van anderhalf uur maken. We zien verschillende krokodillen en slangen en ook een kingfisher (ijsvogel) met een garnaal in zijn bek. Vervolgens moeten we met de auto ophet pondjeom deDaintree River over te steken en zien we ook nog een gigantische krokodil die met ons meezwemmt. Bij Cape Tribulation hebben we een mooie wandeling door de jungle gemaakt. Toen was het tijd om weer richting Palm Cove te gaan want om 18:45 worden we opgehaald om naar de Night Zoo te gaan.

Om 19:00 zijn we dus in de Night Zoo en mogen we alvast een drankje bestellen en een tafeltje uitzoeken. Daarna genieten we van een heerlijke barbecue onder het genot van echte australische outback muziek. We bekijken wat nachtdieren, voeren de krokodillen, aaien de koala's en drinken een kopje Billy Tea met de Kangaroo's. Na dit alles wordt er nog een klein feestje gebouwd met zang en dans, we hebbendus weer een geweldige avond.